Jak zatočit s jarní únavou a nastartovat metabolismus

S příchodem dlouho očekávaného jara je naše tělo důsledkem zimy zpomalené a bez energie, a proto by potřebovalo pořádně nastartovat. Abychom se vyhnuli jarní únavě, je dobré dodržovat pár zásad pro nastartování metabolismu. Uvidíte, že se tak budete cítit plní energie a v neposlední řadě i optimismu.

Jarní únava

Bez snídaně ani krok

Základním pravidlem, kterým bychom se měli řídit pořád a nejen po zimě, je pravidelná strava a nevynechávání jídel, zvláště pak snídaně. Možná se vám to zdá banální, ale pokud budete tělu pravidelně dodávat živiny a hned po ránu dopřejete svému žaludku plnohodnotnou snídani, pocítíte příval energie. Vedlejším (a pozitivní účinkem) je, že se vám zaručeně bude i lépe hubnout. Tělo nemá potřebu si nic ukládat a efektivně využívá živiny z přijímané potravy.

Bez vydatné snídaně ani krok
Bez vydatné snídaně ani krok

Pokud nejste zvyklí snídat, zkuste po ránu aspoň čerstvě vymačkanou šťávu z pomeranče. Vitamínů totiž není nikdy dost!

Potraviny, které nakopnou organismus

Co se týká potravin, které přispějí ke zrychlení metabolismu, patří mezi ně mořské plody, ořechy a semena. Tyto potraviny mají společné to, že díky obsahu selenu, vitamínu E, jódu a zinku zlepšují funkci štítné žlázy a ta je pro správné fungování metabolismu základem. Nezapomínejte však ani na pitný režim! Dejte přednost čisté vodě nebo vodě s citronem.

Hýbejte se!

Kromě jídla je důležitý i pohyb. Důležité je střídat různé aktivity s různou tepovou frekvencí, abychom budovali nejen svalovou hmotu, ale zároveň spalovali tuky. V případě, že zvolíte anaerobní aktivitu, která je vhodná pro vybudování svalové základny, tělo bude spalovat ještě dlouho po cvičení, a to i když už budete například sedět u televize a sledovat váš oblíbený seriál. Pokud zatoužíte po odpočinkovém dni, metabolismus zrychluje například i meditace, pohyb na čerstvém vzduchu, smích a sluneční paprsky.

Vyzkoušejte běhací pás
Nezapomeňte na pohyb, dostaňte se do formy!

Zdravý spánek

Ke zrychlení metabolismu například přispěje i spánek v chladných prostorách. Tělo vynakládá více energie na zahřátí a tím i více spaluje. Stejný efekt má i studená sprcha. To ovšem není pro každého. Neméně důležitý je pro metabolismus i dostatek spánku. Měli bychom pravidelně spát 7 až 8 hodin. U spánku platí také, že důležitá je nejen délka ale především jeho kvalita.

Samozřejmě nemusíte dodržovat úplně všechna pravidla a tipy, protože těch je mnohem ale mnohem více. Najděte si, co vyhovuje zrovna vám, po čem se cítíte dobře a co vám dodává potřebnou energii. Každý jsme originál, a proto co zabírá jednomu, druhému nemusí. Ale snídani rozhodně nevynechávejte!

Zdroje: realbuzz.com

Líbí se vám článek? Doporučte jej ostatním:

Přidejte komentář