Jak zatočit s jarní únavou a nastartovat metabolismus

S příchodem dlouho očekávaného jara je naše tělo důsledkem zimy zpomalené a bez energie, a proto by potřebovalo pořádně nastartovat. Abychom se vyhnuli jarní únavě, je dobré dodržovat pár zásad pro nastartování metabolismu. Uvidíte, že se tak budete cítit plní energie a v neposlední řadě i optimismu.

Jarní únava

Bez snídaně ani krok

Základním pravidlem, kterým bychom se měli řídit pořád a nejen po zimě, je pravidelná strava a nevynechávání jídel, zvláště pak snídaně. Možná se vám to zdá banální, ale pokud budete tělu pravidelně dodávat živiny a hned po ránu dopřejete svému žaludku plnohodnotnou snídani, pocítíte příval energie. Vedlejším (a pozitivní účinkem) je, že se vám zaručeně bude i lépe hubnout. Tělo nemá potřebu si nic ukládat a efektivně využívá živiny z přijímané potravy.

Bez vydatné snídaně ani krok
Bez vydatné snídaně ani krok

Pokud nejste zvyklí snídat, zkuste po ránu aspoň čerstvě vymačkanou šťávu z pomeranče. Vitamínů totiž není nikdy dost!

Potraviny, které nakopnou organismus

Co se týká potravin, které přispějí ke zrychlení metabolismu, patří mezi ně mořské plody, ořechy a semena. Tyto potraviny mají společné to, že díky obsahu selenu, vitamínu E, jódu a zinku zlepšují funkci štítné žlázy a ta je pro správné fungování metabolismu základem. Nezapomínejte však ani na pitný režim! Dejte přednost čisté vodě nebo vodě s citronem.

Hýbejte se!

Kromě jídla je důležitý i pohyb. Důležité je střídat různé aktivity s různou tepovou frekvencí, abychom budovali nejen svalovou hmotu, ale zároveň spalovali tuky. V případě, že zvolíte anaerobní aktivitu, která je vhodná pro vybudování svalové základny, tělo bude spalovat ještě dlouho po cvičení, a to i když už budete například sedět u televize a sledovat váš oblíbený seriál. Pokud zatoužíte po odpočinkovém dni, metabolismus zrychluje například i meditace, pohyb na čerstvém vzduchu, smích a sluneční paprsky.

Vyzkoušejte běhací pás
Nezapomeňte na pohyb, dostaňte se do formy!

Zdravý spánek

Ke zrychlení metabolismu například přispěje i spánek v chladných prostorách. Tělo vynakládá více energie na zahřátí a tím i více spaluje. Stejný efekt má i studená sprcha. To ovšem není pro každého. Neméně důležitý je pro metabolismus i dostatek spánku. Měli bychom pravidelně spát 7 až 8 hodin. U spánku platí také, že důležitá je nejen délka ale především jeho kvalita.

Samozřejmě nemusíte dodržovat úplně všechna pravidla a tipy, protože těch je mnohem ale mnohem více. Najděte si, co vyhovuje zrovna vám, po čem se cítíte dobře a co vám dodává potřebnou energii. Každý jsme originál, a proto co zabírá jednomu, druhému nemusí. Ale snídani rozhodně nevynechávejte!

Zdroje: realbuzz.com

Líbí se vám článek? Doporučte jej ostatním:

Přidejte komentář

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít