Udržte si štíhlou linii za pomoci podzimních plodin

Na podzim a v zimě má lidský organismus tendenci tloustnout. Důvodů, proč tomu tak je, je hned několik. Na vině je samozřejmě nedostatek pohybu a slunečního svitu, ale také dokonce ospalost a únava. Pokud si chcete udržet postavu takovou, jakou ji máte právě teď, a během chladných ročních období nepřibrat, nemusíte podstupovat drastické diety. Stačí, když do jídelníčku zařadíte více podzimních plodin, které byly odjakživa součástí pokrmů, ale dnes se některé z nich využívají jen zřídka.

Na váze metr a jablko

Připravte si domácí jablečný ocet

Jablka jsou nejen zdraví velice prospěšná, ale také napomáhají hubnout. Obsahují totiž hodně vlákniny, díky čemuž pročistí střeva, dovedou efektivně zasytit a zároveň potlačit chuť na sladké. Průměrně velké jablko má přibližně 5 g vlákniny, přičemž doporučovaná hodnota, kterou by měl dospělý jedinec zkonzumovat za den, je 30 g. Jde o poměrně velké množství, které nelze zas až tak snadno splnit. Není tedy na škodu, když si každý den jedno jablko dáte a sníte ho v dopoledních hodinách. Kromě toho obsahuje vitamín C, takže vás jen tak nějaká rýma neskolí. Nezapomínejte také na to, že většina hodnotných vitamínů se nachází těsně pod slupkou. Proto je výhodnější jíst jablka rovnou se slupkou.

Možností, jak jablka do svého jídelníčku zařadit, je spousta. Připravit je můžete na způsob chipsů, kompotu, anebo je můžete přidat do ovesné kaše. Účinným pomocníkem na hubnutí je jablečný ocet, který navozuje pocit sytosti, podporuje štěpení tuků a pročišťuje ledviny. Připravit si ho snadno můžete i doma. Budete na něj potřebovat půl kilogramu umytých jablek zbavených stopky a 20–50 g hnědého cukru. Čím více cukru přidáte, tím budete mít ocet kyselejší. Nejprve ale jablíčka i s jádřincem nastrouhejte, vložte do uzavíratelné sklenice a přidejte cukr. Pak obsah nádoby zalijte vodou až po okraj, uzavřete a nechte takto alespoň týden uležet. Po týdnu obsah sklenice přeceďte do jiné čisté nádoby a nechte další týden odstát. Na závěr ocet znovu přeceďte přes plátno a máte hotovo!

Jablečný ocet vám pomůže odbourat břišní tuk. Postačí když si před každým jídlem dáte jednu lžíci nebo pomocí něj připravíte chutný salát.

Zbavte se přebytečné vody v těle pomocí kysaného zelí

Na cestě za štíhlejší linií vám také může pomoci klasické kysané zelí. Nejenže odstraňuje přebytečnou vodu z těla, ale také vyplavuje toxiny, urychluje metabolismus a podporuje střevní mikroflóru. Dělá zkrátka vše pro to, abyste udrželi svoji váhu v normě. Obsahuje totiž velké množství probiotik, tedy látek, jež upravují trávení a jež si moc dobře rozumí s tělu přirozenými bakteriemi v tlustém střevě.

Při kvašení v těle vzniká látka zvaná cholin, která snižuje cholesterol a odbourává tuky. Přebytečná kila tak půjdou rázem dolů. Tím však pozitivní účinky kysaného zelí zdaleka nekončí. Vysoký obsah vitamínu C vás na podzim ochrání před nachlazením a vitamín B a acetylcholin zabrání nástupu podzimní deprese a únavy.

Hlávka zelí s kapičkami vody po dešti

A jak si zelí připravit? Vyzkoušejte chutný recept s česnekem, cibulí a kmínem. Zelí nejdříve omyjte, nakrouhejte, osolte a vložte do větší mísy. Takto nechte několik hodin odstát, aby zelí pustilo šťávu. Poté jej přendejte do zavařovačky a pečlivě upěchujte, abyste vytlačili vzduch. Zavařovací sklenici uzavřete víčkem a nechte zelí v temnu při pokojové teplotě pracovat. Víčko se bude mírně nadzvedávat a odfukovat, to však ničemu nevadí. Proces může trvat až dva týdny. To, že kvašení skončilo a vy můžete zelí začít konzumovat, poznáte tak, že víčko zase slehne.

Červená řepa – královna podzimu

Červená řepa je během hubnutí skvělá hlavně z toho důvodu, že obsahuje hodně vlákniny. Obecně je známo, že čím více vlákniny, a tedy i zeleniny během hubnoucího režimu do svého jídelníčku zařadíte, tím lépe se budete cítit, nebudete mít takový hlad a celkově se vám bude snáze hubnout. Červená řepa bohužel obsahuje poměrně hodně sacharidů, takže pokud si chcete udržet stávající formu, jezte ji pouze v dopoledních hodinách. Zároveň by si na ni měli dát pozor diabetici.

Zdroje:

https://www.stobklub.cz/clanek/kolik-vlakniny-bychom-meli-prijmout-a-jak-doporuceni-plnit-/

Líbí se vám článek? Doporučte jej ostatním:

Přidejte komentář

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít