Pravidelným cvičením ke zlepšení celkového zdravotního stavu

Patříte mezi klasické „gaučové typy“, které mají v jedné ruce pizzu, ve druhé kolu, dívají se na televizi a stěžují si na mnohé zdravotní trable? Ať už pro vás tento předobraz platí zcela nebo jen částečně, je čas začít se sebou něco dělat. Nevhodný životní styl totiž rozvíjí mnoho chorob a celkově snižuje kvalitu života. Přitom stačí jen drobné změny a vše může být úplně jinak.

Jak by měl vypadat váš ideální den

Ideální den dle zdravého životního stylu by měl začít probuzením po prvním zazvonění budíku bez odkládání a spontánním protáhnutím, které vykouzlí úsměv na rtech. Vstaňte pravou nohou a dejte si krátkou 5-10minutovou rozcvičku.

workout

Následujte zdravá snídaně a cesta do školy, do práce a podobně. Během dne přijmete už jen další čtyři porce jídla (dopolední svačinu, oběd, odpolední svačinu a večeři). Žádné sladkosti a slazené nápoje z automatu nebo noční vyjídání lednice. Pokud máte chuť na sladké, naplánujte si místo odpolední svačiny posezení u kávy a sladkého dezertu.

Před nebo po odpolední svačině se alespoň hodinu věnujte fyzické aktivitě – čemukoli náročnějšímu než chůzi. Pokud je pro vás problematické v některých dnech opustit domov, doporučujeme eliptické trenažéry na domácí cvičení, které 2-3x týdně do svého programu můžete zařadit, skvěle šetří čas. V ostatních dnech doporučujeme posilování nebo běh, či kolektivní sport s přáteli, nebo zájmové skupinové cvičení s cvičitelkou.

Které potraviny ano a které naopak ne?

Jak již bylo naznačeno v úvodu, vyhnout byte se měly veškerému fastfoodu, „průmyslovým“ potravinám, sladkostem, slazeným nápojům a podobně. Vsaďte na jednoduchá jídla z kvalitních čerstvých surovin. Zařaďte do svého jídelníčku čerstvé saláty, sýry, kvalitní maso, luštěniny, těstoviny…

Jak na odpolední cvičení?

Do cvičení vždy zařaďte dynamickou rozcvičkou. Nejedná se o klasické protažení, ale kmitavé či krouživé pohyby, kterými rozehříváte své tělo, zařadit můžete i běh na místě, skákání a podobně.

Následuje hlavní fyzická aktivita, kterou může být jakýkoliv sport, posilovna, zumba, běh. Tu ukončíme uklidňující fází, při které se nám uklidní tep, a následujte protažení svalů. Kvalitní protažení je posledním, avšak velmi důležitým krokem, který vyžaduje léčba dlouhotrvající bolesti zad, svalů a kloubů.

Zlepšení vás budou příjemně překvapovat

Nastolení kvalitní životosprávy a pravidelné fyzické aktivity s sebou přináší mnoho pozitivních vlivů, které vás budou samotné překvapovat. Zlepší se vaše trávicí soustava, bude si připadat lehce, zmizí nadýmání.

Ustoupit můžou četné migrény, cvičení je také často účinnější než různé formy léčby akné, které neřeší příčinu, ale následek. Mnohdy má akné přitom příčinu právě v nekvalitní stravě.

Nejpatrnějším důsledkem je pak úbytek váhy, vyhlazení celulitidy a spousta energie a chuti do života!

Líbí se vám článek? Doporučte jej ostatním:

Přidejte komentář

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít