Wellness – moderní trend nebo životní nutnost?

Trápí vás bolesti zad, hlavy, kloubů a trávení také nějak neslouží? Příčinou je nedostatek pohybu a uspěchaný životní styl. Je nejvyšší čas udělat něco pro zdraví.

Chci být fit

Zlepšení vlastní vizáže a image nás nutí se nad sebou zamyslet a hlavně něco se sebou dělat. V současné době se Wellnessdostává do popředí zcela nový trend – wellness. V překladu toto slovo znamená “blaho”, “zdraví”, “dobrý stav” Oblast, která se zabývá péčí o člověka a o jeho fyzické a duševní zdraví je obrazem všeho, co děláme pro své nitro a zevnějšek. Je obrazem našich rozhodnutí, která mají vliv na to, jak se cítíme. Je obrazem stravy, co během dne vložíme do úst. Je to vlastně stav, kdy investujeme nejen do svého vzhledu, ale především do spokojenosti se sebou samým.

Wellness přináší radost

Škarohlídi namítnou, že na nějaké odpočívání nemají čas. Ale to je právě zásadní omyl. Na odpočinek si je třeba udělat čas, aby se tělo zregenerovalo. Jakmile o něj začneme pečovat, půjde všechno snáz a práce nás dokonce začne bavit.

Jednoduše řečeno, radost si musíme umět udělat. A jde to. Vždyť přece zdraví prospěšné aktivity, nemusí být nudné ani časově náročné. Rádi se projdete na čerstvém vzduchu a baví vás to? Výborně, tak to dělejte! Cvičíte jógu a cítíte na sobě, že vám prospívá? Pak to určitě není ztráta času. Dokážete nejlépe relaxovat při nějaké příjemné proceduře? Jděte do sauny, parní lázně, vířivky nebo na masáž. Využít můžete i plavecký bazén a posilovnu nebo podle nálady aktivity kombinujte a střídejte.

Stejně jako pohyb a oddych ke zdravému životnímu stylu patří správný pitný režim, vyvážená strava s dostatkem vitamínů a vlákniny, a co je nejdůležitější, optimistický přístup k životu. Umět hodit starosti za hlavu, alespoň jednou za den se zasmát a nepřipouštět si stres.

Kdy je čas začít?

Dnes, za hodinu, za měsíc nebo na jaře. Čas není podstatný, důležité je vaše rozhodnutí a chuť změnit zaběhnutý rytmus a styl života. Pro začátek je dobré navštívit lékaře či odborníka ve fitcentru a nechat si vyhodnotit zdravotní stav. Na základě diagnostiky se pak obraťte se na výživového poradce a trenéra ve fitcentru. Pod jejich vedením se naučíte sestavit optimální jídelníček, můžete si nechat sestavit cvičební program na míru nebo se dozvíte jak si vybavit vlastní domácí posilovnu.

Kolik vážíte?

Odhad podle přesně padnoucích kalhot nebo sukně je velmi nepřesný. Každý z nás by měl mít přehled o tom, kolik váží. Optimální index tělesné hmotnosti BMI (Body Mass Index) – zjistíme pomocí vzorce tělesná váha děleno výška na druhou. Podle výsledku snadno zjistíme, že je právě správný čas se začít wellness věnovat.

  • pod 20 – podvýživa
  • 20 – 24,90 – ideální váha
  • 25 – 29,91 – nadváha
  • 30 – 40,2 – obezita
  • nad 40,3 – těžká obezita

Foto: Žena trénink v přírodě z fotobanky www.pixmac.cz

Líbí se vám článek? Doporučte jej ostatním:

Přidejte komentář

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít